Meniu Închide

VIA-e-Learning –  Sistmul de învățare asistată de calculator

 

Aplicaţia VIA-e-Learning este concepută pentru a veni în sprijinul instituţiilor de învățământ preuniversitar și universitar, dar și a organizațiilor care operează cu procese educaționale, în vederea optimizării acestor procese. 

Aplicaţia este dezvoltată astfel încât să funcţioneze on-line, toate bazele de date şi fişierele stocându-se pe serverele AlviaSoft Expert.

 

Caracteristici ale aplicaţiei

Aplicația VIA-e-Learning tratează următorele aspecte ale educației:

1. Managementul cursurilor

1.1. Posibilitatea de a crea cursuri noi și de a le modifica pe cele vechi.

1.2. Posibilitatea de a structura cursul pe tele, lecţii, săptămâni.

1.3. Posibilitatea de a adăuga diverse resurse și activități în cadul cursurilor, cum ar fi:

1.3.1. Resurse:

– Etichete – permit textului şi imaginilor să fie introduse în activitățile accesibile prin link-urile paginii de curs;

– Pagini – permit să se afișeze și editeze o pagină web într-un curs;

– Fișiere – permit adăugarea de fișiere (imagini, documente, sunete, prezentări etc) în carul cursului;

– Dosare – permit gruparea fișierelor;

– URL – permit introducerea în cadrul cursului a legăturilor externe, către alte pagin de web;

–  Cărți – permit introducerea în cadrul cursului de documentații structurate pe capitole și subcapitole;

– Conţinut IMS – Un pachet de conţinut IMS permite ca pachetele create în conformitate cu specificațiile IMS ale arhivării conţinutului să fie afişate în curs. Formatul IMS este utilizat de SCORM pentru a defini formatul de incapsulare, iar în mod obișnuit fiecare obiect poate fi definit ca un pachet de conținut.

1.3.2. Activități

– Forum de ştiri – permite profesorului să transmită ştiri în cadrul unui curs;

– Forumuri de discuții  – permite participanților să poarte discuţii asincrone;

– Chat – permite participanţilor să aibă o discuţie sincronă (în timp real) prin intermediul platformei. Aceasta este o modalitate utilă de a schimba păreri și de a discuta orice subiect. Modul de utilizare a camerelor de chat este destul de diferită față de forum-uri unde comunicarea se face de obicei asincronic;

– Alegere – permite profesorului să pună o întrebare şi să specifice mai multe opțiuni de răspunsuri.

– Sondaj – oferă un număr de instrumente de audit verificate, care au fost considerate utile în evaluarea și stimularea învățării în mediile on-line. Un profesor poate folosi sondajul pentru a aduna date de la elevi/studenți/cursanţi, date care îi vor transmite un feedback despre curs și îl vor ajuta să reflecteze asupra propriei lui activităţi;

– Glosar – permite participanţilor să creeze şi să menţină o listă de definiţii, ca în cazul unui dicţionar. Intrările în glosar pot fi asociate (linked) automat cu termeni identici oriunde ar apărea cuvintele sau frazele conceptului în întreg cursul;

– Baze de date –   permite folosirea de activități ce au nevoie de baze de date permite participanților să creeze, să întrețină şi să caute intrări în baze de date. Formatul şi structura acestor intrări pot fi aproape nelimitate, inclusiv imagini, fișiere, URL-uri, numere şi texte, printre multe altele.

– Lecţie – permite profesorului să creeze o experienţă de învăţare care se adaptează la progresul cursantului prin o serie de pagini care conţin întrebări;

– Lucrare/Proiect – permite unui profesor să comunice sarcinile, să colecteze munca și să ofere note și feedback;

– Seminar/Atelier de lucru – permite colectarea, revizuirea și evaluarea reciprocă a activității elevilor/studenților/cursanţilor. Ei pot trimite orice conținut digital (fișiere), cum ar fi documente prelucrate sau foi de calcul și pot de asemenea să introducă text direct într-un câmp utilizând editorul de text;

– Test – permite unui profesor să creeze chestionare care cuprind întrebări de diferite tipuri, inclusiv alegeri multiple, potrivire, răspuns scurt și numeric. Profesorul poate permite încercarea testului de mai multe ori, cu întrebările amestecate sau alese aleatoriu din banca de întrebări. Poate fi setată o limită de timp;

– Wiki – permite participanților să adauge și să editeze o colecție de pagini web. O pagină wiki poate fi colaborativă, fiecare participant putând să o editeze;

– SCORM/AICC – Un pachet SCORM este o colecție de fișiere care sunt ambalate conform unui standard convenit pentru obiectele de învățare. Modulul de activitate SCORM permite ca pachetele SCORM sau AICC să fie încărcate ca fișier zip și adăugate la un curs;

– Instrument extern – permite elevilor/studenţilo/cursanţilor să interacționeze cu resursele și activitățile de învățare pe alte site-uri Web. De exemplu, un instrument extern ar putea oferi acces la un nou tip de activitate sau materiale de învățare de la un editor.

1.4. Posibilitatea de a acorda diverse roluri utilizatorilor, în cadrul cursului: administrator, profesor, profesor asistent, student, vizitator.

1.5. Posibilitatea de a lucra pe grupe de studiu;

1.6. Posibilitate de a genera cataloage şi rapaorte de activitate ale participanţilor la curs;

1.7. Posibilitata de a salva şi restaura un curs;

1.8. Posibilitatea de a importa şi exporta, total sau parţial, un curs.

2. Managementul siteului

2.1. Posibilitatea de a adăuga, modifica şi şterge utilizatori, de a stabili drepturile fiecărui utilizator.

2.2. Posibilitatea de a selecta limbile de lucru din cadrul siteteului;

2.3. Posibilitatea de a schimba aspectul siteului;

2.4. Siteul este prevazut a fi adaptabil, în funcție de platforma hardware de pe care se lucrează: desktop/laptop, tabletă, smartphone.

2.5. Posibilitatea de a stabili politici de securitate la nivelul siteului.